Misja

Misją Fundacji TAB jest propagowanie zachowań i postaw tolerancyjnych, asertywnych i bezpiecznych w relacjach interpersonalnych również w sieci Internet.

Cele, które stoją za naszymi działaniami, to:

      • rozwój dzieci, młodzieży i rodziny oraz osób starszych we współczesnym świecie
      • integracja, ochrona i pomoc osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym i cyfrowym, w tym profilaktyka i przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym i cyfrowym,
      • integracja cudzoziemców, równouprawnienie i przeciwdziałanie dyskryminacji
      • upowszechnianie i ochrona praw człowieka oraz swobód obywatelskich, a także rozwój demokracji i integracji europejskiej,
      • promowanie w kulturze i sztuce pozytywnych zachowań i postaw; tolerancji, asertywności i bezpieczeństwa w relacjach społecznych,

Obszary naszego działania to między innymi:

      • sposoby komunikacji interpersonalnej IRL (in real life – w rzeczywistości)
      • social media jako  narzędzie komunikacji
      • social media jako płaszczyzna realizacji potrzeb (potrzeby przynależności, FOMO (fear of missing out – obawa, że coś nam umknie)
      • social media jako świat równoległy
      • like, czyli siła, która nas napędza – dopamina, oxytocyna
      • kwestia wykluczenia społecznego i cyberprzemocy, hate jako źródło depresji

Naszą misję realizujemy poprzez:

      • organizowanie i prowadzenie pomocy pedagogicznej dla dzieci i młodzieży,
      • wsparcie i doskonalenie osób pracujących z młodzieżą (nauczycieli, opiekunów, studentów),
      • wspieranie inicjatyw propagujących pozytywne postawy w życiu codziennym i wirtualnym,
      • prowadzenie działalności szkoleniowej i doradczej głównie poprzez organizowanie spotkań, kampanii informacyjnych i prowadzenie zajęć edukacyjnych.

Efektem naszych działań będzie

      • zwiększenie poziomu wiedzy i kompetencji dot. komunikacji interpersonalnej,
      • zadbanie o kulturę korzystania z social media,
      • stworzenie własnych narzędzi podnoszących komfort korzystania z social media,
      • budowanie i promocja pozytywnych wzorców zachowań IRL i w sieci,
      • reagowanie na przejawy wykluczenia i cyberprzemocy.